tisdag 14 mars 2017

Nu är det fart på den gamla tanten....

Skämt åsido...så gammal känner jag mig faktiskt inte. Det beror på situationen hur gammal jag känner mig.

Men idag kom jag igång med mina nya rutiner nu när jag kan åka gratis buss. Fick mycket gjort idag tycker jag.

Började dagen med att arbeta med min blogg. Inget inlägg dock just då.

Sen tog jag bussen till gymmet och det var så skönt att få komma igång igen. Har varit uppehåll för zumban för min del två gånger nu. Dels för min födelsedag och sen för en annan sak som jag kanske berättar om nån gång.

Blev i alla fall härligt svettig efter passet på cross trainern och sen blev det lite styrketräning. När jag sen skulle sätta mig ner och ta en liten rast så fick jag veta att det skulle hållas en meditation på gymmet. Jag mediterade en gång i tiden och kan väl fortfarande göra det emellanåt. 

Tog chansen och var med och det var gudomligt härligt. Faktiskt första gången i hela mitt liv som jag verkligen kunde slappna av. Jag har aldrig lyckats med det förut utan varit på helspänn.

Så i nåt slags lyckorus gav jag mig ut i regnet. Mot biblioteket för att läsa lite. Har bestämt mig för att sitta på biblioteket och läsa istället för hemma. Det är mer socialt och så får jag också läst. Hemma blir det lätt annat som distraherar. 

Började med en bok av Paulo Coelho. Har ni läst något av honom? Inte jag så jag tänkte att det var dags. 

Förresten så var min dotter här under söndagen. Det är alltid lika roligt att ha henne här och likadant tycker Agnes. Så rörande att se att Agnes känner igen både min dotter och hennes sambo. Agnes har växt upp med bägge men under 5 år har vi inte setts varje dag men det är ingen tvekan om att det är lillmatte som kommer. Agnes är själaglad.



1 kommentar:

  1. Det låter som du har det härligt.
    Mysigt att läsa.

    Kram och ha en fin dag!

    SvaraRadera