måndag 23 januari 2017

Smarta och snygga toalådor för din katt

Har man en katt som inte är ute så måste man ju erbjuda en toalett. 

Det finns en hel uppsjö av olika varianter att välja på marknaden. Med tak eller utan tak, små och stora.

Till min sibiriska katt Agnes har jag en större modell eftersom hon är av modell lite större. Taket har jag tagit bort bara för att jag tycker att det är i vägen och Agnes verkar inte bry sig.

Däremot är jag lite trött på att se den där toalådan...jag har den i vardagsrummet. Så jag har en längre tid gått och funderat på att skaffa mig nåt slags bord och lägga en duk över som döljer själva toalådan. Eller om jag kan hitta nån möbel på loppis där jag även kan förvara samtidigt, det vore toppen.

När jag googlade på detta så hittade jag massor av fina exempel på toalådor till katt. En del gjorda av händiga människor och andra fabrikstillverkade.

Här är några:

Ett skåp från IKEA, Stuva, blir en jättefin liten toamöbel till din katt.


Ser ni att ett hål har sågats ut på baksidan så att katten kan ta sig in? Snyggt och smart!


Nu ska sägas att just detta skåp hittade jag via Pinterest. Älskar den sidan där man kan samla en massa ideér från händiga och påhittiga människor över precis hela världen. Fantastiskt! 

Om man inte känner sig så händig så finns det färdiga möbler att köpa.

Några exempel:





Det blir förstås lite dyrare. Själv tänker jag nog fortsätta leta på loppis efter en lämplig möbel.

Ovanstående möbler har jag hittat hos kattkompaniet.nu och supercat.se.


1 kommentar:

  1. Jag har ju ingen katt så jag behöver inte tänka på sånt.
    Har aldrig reflekterat över att det finns så lämpliga katt-toalettmöbler.
    Smart!

    Kram

    SvaraRadera