fredag 10 februari 2017

Fredag

Denna fredag har varit en något diffus dag. Mörkt ute och jag känner mig avslagen och trött. Nu vill jag ha sooooooool!!

Började i alla fall dagen med att göra min årliga check hos läkaren. Nödvändigt när man börjar närma sig ålderdomen och diverse skavanker smyger sig på. 

Jag hade en lapp med fem olika frågor till läkaren. Förutom de prover jag då tog som var bra utom en då. Mina blodfetter är alldeles för höga. Det ligger i familjen så jag får snällt börja ta statiner igen. Förra året tog jag några månader men slutade på grund av olika orsaker, ingen av dem berodde på biverkningar dock. Men att de fungerar vet jag så det är lika bra att börja ta dem igen. 

Jag vill också försöka trappa ner min Citalopram. Tar 40 mg för tillfället och det var högst nödvändigt för ett antal år sen. Men nu fick jag se på bipacksedeln att äldre inte ska ta över 20 mg tror jag det var. Så jag vill försöka gå ner till åtminstone 30 mg i första rundan. 

Jag ska trappa ner VÄLDIGT försiktigt, jag är livrädd för att bli sjuk igen. Den där paniken är det värsta jag varit med om så det vill jag inte ha tillbaka!

Det ligger faktiskt lite snö på marken här just nu så därför fick jag ju ta på mig söta blå tossor på vårdcentralen.



Efter detta läkarbesök hade jag bestämt träff med min syster. Vi skulle äta lunch men därav blev intet för mina föräldrar kikade in så det blev semlor istället. Haha...och jag som hade så höga blodfetter....uuuhh

Men vi var inte ledsna...nej då...vi åt och gottade oss. Får köpa medicinen imorgon...



Sen fick jag ju gå hem och laga mat för hos min syster blev det ju tji.

Men jag åt nåt väldigt gott. Milde himmel så gott det var. Linssoppa med chapati till. Mumsimums




Nu ska jag sitta här och forska lite och sen blir det På spåret.

Hoppas ni har en fin fredagkväll.

1 kommentar:

  1. Jag har ätit Citalopram för många år sedan men de fungerade inte på mig.
    Det kan nog vara smart att trappa ner försiktigt.
    Ha en skön Fredagskväll!

    Kram

    SvaraRadera