måndag 29 maj 2017

Miniresa igen...och vad det gör med min mage...blä...

Det här med att resa längre sträckor är visst inte något jag ännu klarar till 
100 % med tanke på min förbenade ångest. Några dagar innan jag skulle iväg så började min mage krångla igen - efter att ha varit väldigt tyst och snäll i över en månad....inte så konstigt kanske för när jag tänker efter började mina tankar virvla runt som en turbomotor i hjärnan...resa...gå av vid centralen...bomb...mycket intryck....roligt...spännande...trött...roligt igen men ack så psykiskt trött...bussen kör av vägen...hmmm.....det finns liksom ingen ände på alla mina dumma tankar och jag vet inte riktigt hur jag ska stoppa dem. Kanske jag borde meditera dagarna innan jag åker för att lugna ner min själ och framför allt min hjärna som verkligen slår bakut. För det är inte jag som gör det utan min tröga hjärna som inte vill fatta att jag inte längre har ångest....haha...

Attans. Min mage var besvärlig under de här två dagarna jag var borta men lugnade sig faktiskt något när jag pratat med den snällt och även andats lite så där mot ångesten som jag lärt mig. Borde nog har gjort det som sagt lite mer.

Detta tycker jag faktiskt är något av ett problem. Jag vet att jag skulle kunna bli av med det men det kräver att jag reser OFTA eftersom att möta och vara i det som stressar mig är det enda sättet att bli fri från eländet. Men...jag har ju inte ekonomiska resurser att träna på detta....så det får bli som det blir. 

Nåja, det finns värre saker här i livet och vilket som så hade jag två fina dagar.

Först hade jag en härlig dag hos min vän i Landvetter. Hon har förresten startat en blogg. Följ den gärna här!

Hon har en sibirisk katt (en kattunge från min allra första kull), en hund och 6 sparvpapegojor. Så roligt att hälsa på alla hennes djur. 








Vi tog en härlig promenad i solen. Det var varmt och hade jag haft baddräkt kanske jag hade doppat mig i Landvettersjön för det kändes riktigt varmt.






På eftermiddan fortsatte jag till Borås och till min dotter. Det vankades firande av både min dotter och hennes sambos far. Vi var hos dotterns svärföräldrars fritidsstuga som ligger gudomligt till vid den stora sjön Öresjö. Den sjön sträcker sig en bra bit från Borås norra ände upp till Fristad (titta på kartan om ni inte är hemma i trakterna...haha) 

Det blev god mat som dottern min fixat till och till kaffet smakade jag inte av tårtan utan tog istället av hennes goda dadelbollar. Inte för att min mage mådde bättre av det just då men på lång sikt tror jag det blir bra. 

Mot sena eftermiddan gick vi den korta biten ner till sjön för ett dopp. Jag glömde tyvärr min baddräkt hemma så det blev inget riktigt dopp för mig men jag var i alla fall i vattnet som var väldigt varmt. Skönt! 

Frukost på dotterns balkong

Dottern och hennes sambo vid sjön Öresjö

Festsällskapet minus mig.
Badbruden nummer 1, min dotter, hon hoppade sen i vattnet på riktigt...haha



1 kommentar:

  1. Mysig resa du varit på men synd på magen som krånglar och ångest.
    Du visar härliga bilder!

    Kram

    SvaraRadera