söndag 12 februari 2017

Mitt piano

Vad ska jag göra med mitt piano?

Jag lärde mig spela piano när jag var runt 6 år och höll på ett tag så jag kan spela hyfsat. Men jag är riktigt ringrostig och nuförtiden spelar jag väldigt sällan.



Några år efter att jag flyttat hemifrån fick jag överta pianot som stått hemma hos mina föräldrar och det är jag glad för. Pianot har fått följa med mig i alla flyttar jag gjort. Det är några stycken. Låt mig se....

Jo, fyra flyttar blir det. Den längsta flytten var när jag flyttade från Strömstad till Målsryd utanför Borås. 

Det är ganska dyrt att flytta ett piano...och pianot är tungt så man kan glömma att flytta det själv. Att anlita en flyttfirma som kan flytta piano blir helt enkelt nödvändigt.

Ibland går jag i funderingar om att sälja/skänka bort mitt piano (eftersom jag spelar så sällan) men det slutar alltid med att jag ändå inte gör det. Det skulle krossa mitt hjärta på nåt vis. 

Vem vet, ibland slår ju faktiskt lusten att spela till och då kan jag jag sitta länge och klinka och det är jätteroligt. 

Sen är det också väldigt givande att ha vänner som kan hantera instrumentet och då kan jag njuta på riktigt. 

Så, nej, jag behåller pianot. Nu får det stå kvar där det står och så kom jag på nu att jag nog borde stämma det...




1 kommentar:

  1. Åh jag skulle gärna vilja ha ett piano även om jag i dagsläget inte kan mer än klinka men det hade varit roligt att lära sig.

    Kram

    SvaraRadera